TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya İstanbul Şişli’de Seyahat Acentası Temsilcileri İle Buluştu

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya Genel Kurul’a sayılı günler kala İstanbul Şişli’de faaliyet gösteren Seyahat Acentaları ile bir araya geldi

TURİZMİN SESİ

TÜRSAB Şişli BTK Başkanı Aylin Güneşli ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya, TÜRSAB Boğaziçi BTK Başkanı Yüksel Türemez, TÜRSAB Kuşadası BTK Başkanı Eda Yurtcan ve TURSAV Yönetim Kurulu Üyeleri ve çok sayıda acenta katılım gösterdi

TÜRSAB Şişli BTK Başkanı Aylin Güneşli; “Bizi bu göreve layık gördüğünüz için teşekkür ediyorum.  Sizlerle yapmış olduğumuz toplantı, iş geliştirme etkinliklerinde tanıştık. Faaliyetlerimizi paylaştık.

Bu dönemde onları arttırarak devam edeceğiz. TÜRSAB’ta bu kadar kısa sürede mesleğimize, ülkemize ve acentalarımız yararına birçok işler yapıldı. Merkez Binada ofisimiz olduğu için yakından takipçisi olduk. Kurumsallaşmadan da son derece memnunuz. Başkanımız ne yazık ki reklamını yapmayı sevmediği için bunları çok fazla dile getirmedi.

Bugün güzel bir sohbet ortamında bilgilendirileceksiniz. Başkanımız ve Yönetim Kurulumuza destek verdikleri için sonsuz teşekkür ediyorum. “Firuz Bağlıkaya ile Değişim Devam Ediyor” diyerek sözü Başkanıma bırakıyorum” dedi.

TÜRSAB CİDDİ BİR DEĞİŞİM GEÇİRDİ
250’nin üzerinde acenta temsilcisinin katıldığı toplantıda konuşan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya;  “Film uzun, neler yaptığımızı tekrarlamış oluyoruz. Biliyorsunuz seçimler 3 ay geç yapıldı, 21 ay görev süremiz kaldı. Bu ay sonunda 21 ayımız bitmiş oluyor. 18 yıllık yönetim ve anlayışın arkasından yepyeni bir şeyler yapılmaya çalışıldı. Değişim rüzgârları sizlerin beklentileri doğrultusunda gerçekleşti.

TÜRSAB’I KURUMSAL HALE GETİRDİK
Zamanı gelmiş bir şeydi, biz sadece vesile olduk. Çok yüksek bir oy oranıyla gerçekleşti. 18 yıllık yönetim anlayışıyla bunu değiştirmek, 21 ayın içinde değiştirmek bizi gerçekten zorladı, evimize, işimize gidemedik. Bütün meslektaşlarımızdan ilgi, alaka ve desteği gördük. Birtakım şeyleri tamamlayamadık. Kurumsallaşma ile ilgili çok ciddi adımlar attık. Eskiden Başaran Ulusoy yönetim sistemi vardı. Biz kurumsal hale getirmek için uluslararası bir kurumla işbirliği yaparak kurumsal hale getirdik” dedi.

İSO 9001 BELGESİ İLE KURUMSALLAŞMA SÜRECİMİZİ TAÇLANDIRDIK
Firuz Bağlıkaya; “18 yıllık yönetim ve anlayışın arkasından yepyeni bir şeyler yapmaya çalıştık. Birliğimiz, yönetmelik olmadan idare ediliyordu. Göreve gelir gelmez 11 yılda çıkarılmayan yönetmeliği hazırladık ve yürürlüğe soktuk.   İSO 9001 Belgesi alarak TÜRSAB’ın kurumsallaşma sürecini taçlandırdık. Kim kime rapor edecek, kimin yetkisi ne kadar olacak, yazılı elimizde var. Başkanı değişse de ayrı bir çaba sarf etmeye gerek kalmadı, yönetim sistemimiz belli artık” dedi.

FİRUZ BAĞLIKAYA: “GÖREVDE KALDIĞIMIZ SÜREDE 35 MİLYON TL BORÇ ÖDEDİK”
Bu dönemde geçmiş döneme dair 35 milyon TL borç ödedik diyen Bağlıkaya, kimseden haksız hukuksuz para almadıklarını ifade etti.

MALİ DİSİPLİNİ GETİRDİK
“Bir kurumun bir bütçesi, geliri gideri olur ve bunlar belli olur. Paralar savrulup gidiyordu kimse memnun değildi, bunları düzene koyduk. TÜRSAB Seyahat Acentaları sitesinde bilançolarımızı görebilirsiniz. Kongreden kongreye bilanço devri bitti. Kongrede bir çek gösteriyor. Seyahat Acentaları Birliği’nin 90 milyon parası var görünüyor. Bir tane çek konulmuş, 90 milyonluk bir çek, alacaklı olduğu şirket zaten batmış.  Soruyoruz 40 milyon dolara Merkez Bina yapmışsınız bu nerde şirketlerde, onlar şirketlerde burayla ilgisi yok. Son derece şeffaf ve hesap verebilir hale geldik. TÜRSAB’ı yavru çekirdek gibi tutmuşlar, karpuzlar dışarıda. Yolun sonuna gelindi ve değişim başladı”

FUARLARA KATILIM SAĞLADIK
“Kurumsallaştık. Ne yaptık fuarlara katıldık. Seyahat Acentaları Birliği, pazarlama ayağı. EMITT Fuarı’na katılmıyoruz. Niye bir şey istenmiş onlar da vermemişler, küsmüşler. Gerçekten çok ciddi bir gelişim yaşadık. Seyahat acentalarıın parasını seyahat acentalarına, üyelerimize harcadık, başka bir faaliyet yapmadık.“

PERSONEL ALIMINI ELEŞTİRDİLER
TÜRSAB’da personel sayısının artmasıyla ilgili eleştirilere kürsüden yanıt veren Firuz B. Bağlıkaya’nın “16 denetçi ile Türkiye’de denetim yapılıyordu. Şu an denetim personeli sayımız 81 denetçiye çıktı.  Denetim kadromuzu genişletmeye de devam edeceğiz. Eskiden yılda 5 bin denetim yapılırken, 75 bin denetim yaptık. Kaçak faaliyetler tam anlamıyla engellenirse, hepimizin işi yüzde 50 artacak” dedi.

YENİ KURULAN SGK TEŞVİK BİRİMİ ARACILIĞIYLA 539 ACENTA 6 MİLYON TL ALMAYA HAK KAZANDI
Bağlıkaya; “Sigorta teşvikleriyle ilgili 9 kişiden oluşan bir birim oluşturduk. Acentaların kimi bundan habersiz kimi de maliyeti nedeniyle teşviğe başvurmuyordu.  Bu birimdeki görevli arkadaşlarımız, çok kısa sürede 539 seyahat acentasının 6 milyon TL alacağını tahakkuk etti. Teşviklerden ücretsiz olarak, 10 yıl geriye dönük tüm üyelerimiz faydalanabilecek” sözleriyle kurulan yeni birimlerin TÜRSAB üyelerinin menfaatleri için çalıştığını belirtti.

İBB BAŞKANI SÖZ VERDİ, YOL GÜZERGÂH BELGESİ İSTANBUL’DA DA YAKINDA KALKACAK
Seyahat Acentalarından tur ve transfer için istenen yol güzergâh belgesini Ankara ve İzmir’deki Belediyelerle gerçekleştirilen toplantılar neticesinde kaldırıldığını ifade eden Bağlıkaya, “İstanbul’da da Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’na konuyu ilettik” dedi. Bağlıkaya’nın, “UKOME diyor ki siz buna dâhilsiniz. Biz taşımacı değiliz, bu maddeyi kaldırtmak için İstanbul’da da söz aldık. Sayın Başkan, İstanbul Turizm Platformu Tanıtım toplantısında bu belgeyi kaldıracaklarını ifade etti” sözleri salondan büyük alkış aldı.

HİÇBİR MENFAAT BEKLEMEDEN GECEMİZİ GÜNDÜZÜMÜZE KATTIK, ÇALIŞTIK
Yapamadığımız şey bilet. Portallarda satılan biletlerin acentalara verilen biletler farklı. Uçak firmalarına gittik, bizden dertli çıktılar. Acenta benden ucuza satıyor.  Diyebilirler ki son satış fiyatı bütün mecralarda aynı olacaktır diyebilirler. Yasamız çıktığında rekabeti kontrol edilebilecek. Kurarız bir portal TÜRSAB ROTA’nın içinde acentalarımız oradan alır. Bu bizim tercih ettiğimiz bir yol değil. Yaparız ama eleştirdiğimiz noktaya geliriz. Başkalarının parasıyla ticaret yapmak kolay tabi. Burada ticaret olunca maydanozu çok oluyor.

2 DÖNEM BAŞKANLIK
Son dönem diyoruz iki dönem dedik. Burada düzen yok. Seyahat Acentaları Birliği Başkanıyım,  seyahat acentalarında delikli kuruşla imza atma yetkim yok. Yönetim Kurulu ticaretle parayla uğraşmaz, yön verir, vizyon verir. Bizim anlayışımız bu.

ÖNCE YÖNETMELİK ÇIKARTTIK, SONRA YASA ÇALIŞMASI YAPTIK
Yasa çalışması yaptık, 3-4 ay mali sorunlarla uğraştık, ondan sonra yönetmeliği değiştirdik. 2007’de yapılan yasal düzenlemeyle belge devrinin önü kapandı. Kaçak faaliyet bir anda suç olmaktan çıktı, kabahat oldu, belge devri vardı, önü kapandı, şirket kurma yetkisi geldi. Şimdi 2007’de kaybettiklerimizi geri alıyoruz. Seyahat Acentaları Birliği’nin şirket kurma yetkisi için Genel Kurul gerekecek. 11 yıl bir kurum yönetmeliksiz yönetilir mi, yönetmeliksiz yönetmek çok keyifli, kafana göre, seçim yapalım, o zaman atama yapalım. Bu nasıl öyle, o gün ne karar verilirse öyle. 11 yıl yönetmeliği çıkarmadılar, biz çıkardık. 2007 yasasının yönetmeliği yoktu. Önce onu çıkarttık, sonra yasa çalışmasına başladık.

ARALIK AYINDA YASA ÇIKACAK
40 gün mail atıp sorduk, 40 gün bütün istekleri topladık. BTK Başkanlarımızdan, İhtisas Başkanlarımızdan aldık, duayenler toplantısı yaptık. Sayın Bakanımızda o toplantıya katıldı. Kimsenin görüşünü almadan yapmadık. Ben yalnız 25 kez gittim Hukuk Departmanı bir müddet orada yaşadı. Bu kadar entegre, iç içe omuz omuza bir taslak var orada. Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı’ndan görüşler alındı. Şu dernekle, bu dernekle toplantılar istediler. İnşallah Bakanımız söz verdi, Aralık ayında yasa çıkacak, yasa ile halledilmeyen konularda bütün söylediklerimizi yaptık.

HİZMET İHRACATI DURUMUNDA SEYAHAT ACENTALARI YEŞİL PASAPORT ALABİLİYOR
Göreve gelir gelmez Bakanımıza bu durumu ilettim. Her 50 bin TL ödeyene yeşil pasaport mu vereceğiz dedi. Yeşil pasaportun kendi yasası var. Daha önce bizim değerli başkanımız söz vermişti ama böyle bir şey mümkün değil. Zaten seyahat acentası olup, yeşil pasaport hakkına sahip olan bir sürü arkadaşımız var. Onun yasası var, döviz getiriyorsun, ihracatçı statüsüne giriyorsun veriyorlar zaten. Bir sürü arkadaşımızın var. Ama şunu takdir edin lütfen Taksim’de, Elmadağ’da bilet satan seyahat acentası, sadece biletçilikle uğraşan, sadece transfer ile uğraşan, hiçbir şekilde başka uluslararası işi olmayan sırf seyahat acentası belgesi var diye olmaz. Böyle bir durum yok, hiçbir zaman olmayacak. Hizmet ihracatı durumunda seyahat acentaları artık yeşil pasaport alıyor. Herkes alamıyor, ama alanlar da var.

REHBER SIKINTISINI AŞMAK İÇİN 600 YENİ REHBER GELİYOR
Yaşanan rehber sorununa da değinen TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, rehber sıkıntısına çözüm bulmak amacıyla TUREB ile sektöre 600 yeni rehber kazandırmak için protokol imzaladıklarını anlattı.

PAZARLAMANIN EN ÖNEMLİ AYAĞI OLAN TÜRSAB TURİZM AJANSI’NIN İÇİNDE OLMALI
Ajansın kuruluşu ve para toplama şekli ile ilgili itirazlarımızı Partilerin Grup Başkan Vekilleri’ne anlattık. Söylenenlerin aksine dünyanın hiçbir yerinde olmadığını anlattık. Cirodan pay alan bir ülke olmadığını tespit ettik. O sezon zarar ettiysek ne olacak? Ajansın Pazarlamanın en önemli ayağı olan TÜRSAB’ın içinde olması gerektiğini anlattık.  Şansımız var, sektörden Bakanımız var, şanssızlığımız var, sektörden Bakan olduğu için bizi dinlemiyorlar. Bunu anlatmaya çalıştık, başarılı olamadık. Bakanımızın dediği gibi çıktı. Seyahat Acentaları Birliği’ne hiç yer vermediler. Yapılan doğru bir iş değil. Seyahat Acentaları Birliği’nin olmadığı bir pazarlama ve tanıtım faaliyeti olmayabilir. Thomas Cook batınca niye ortalık birbirine giriyor o zaman. Demek ki Seyahat Acentaları önemli. Nasıl getiriyorlar turisti, çok ciddi pazarlama yapıyorlar. Akdeniz çanağında gezen turistin önemli bir bölümünü biz alıyoruz. Bu segmentteki arkadaşlarımız rekabet ediyor. Türkiye’nin tanıtımı olunca Trabzon’dan otelci alalım hayırlı olsun. Eninde sonunda düzelecektir diye düşünüyoruz.

BELGE KİRAYA VERME, BELGE İPTAL NEDENİ
Önümüzdeki dönemde uygulamada, bir seyahat acentası belgesiyle faaliyet gösteriyor, o acenta ile çalışıyor mu, çalışmıyor mu ortaya çıkıyor. Bu yüzden yönetmelik çalışmasında şube ile merkez fiyatını aynı seviyeye getirdik. Şube fiyatlarını aynı fiyata getirdik ki böyle bir avantaj kullanmasınlar diye.

BAĞLIKAYA’DAN SEYAHAT ACENTALARINA “GENEL KURUL’A KATILIN” ÇAĞRISI
Bu toplantıların amacı görev süremizle ilgili sizlere hesap vermek diyen Firuz B. Bağlıkaya, “Biz size hesap vermeye geliyoruz. Siz de lütfen kongreye katılın, oyunuzu kullanın. 30 Kasım-1 Aralık’ta Genel Kurul’a katılın. Gelmeyen arkadaşlarınızı ikna edin. Kongremiz kardeşlik ve barış içinde, el ele, kol kola geçsin istiyoruz. Yeni yönetimimizi seçeceğiz, yepyeni bir döneme yeni umutlarla devam edeceğiz” sözleriyle konuşmasına son verdi.