Kıbrıs'taki 300 bin - 500 bin nüfus, 82 milyonun önünde takoz olmak istemiyor

KKTC Kültür ve Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu; “Biz anavatan Türkiye’nin önüne geçmek istemiyoruz, birlikte hareket etmek istiyoruz

TURİZMİN SESİ / ÖZEL HABER - Atakan DİVİTLİOĞLU

KIBRIS- Anlaşmalara müteakip ambargoların kalkması söz konusu olur. Baktığımız zaman Kıbrıs vatandaşlarının büyük çoğunluğu AB vatandaşı. Avrupa Birliği’ne hevesli bir şekilde girelim ambargolar kalksın, daha fazla uçak ve turist gelsin gibi buna benzer olayları Kıbrıs Türk halkı yapmak istese çok basittir. Burada ki 300 bin - 500 bin nüfus, 82 milyonun önünde takoz olmak istemiyoruz. Bizim buradaki attığımız her adım anavatan Türkiye ile birlikte atılıyor.

Akdeniz Bizim İçin Önemli
Akdeniz’in ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz, Kıbrıs’ın da ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Burada bizim bireysel yapacağımız bir hareket anavatan Türkiye’ye zarar verir. Anavatan Türkiye’nin önünde biz takoz olmak istemiyoruz. Hep birlikte hareket etmek istiyoruz. Onun için burada ambargolar olsa da yada mevcut şu andaki halimizde bu ne ise, bütün bu zorluklara rağmen biz her şeyi başarmaya çalışıyoruz. Katıldığımız her yerde, gittiğimiz her ülkedeki etkinliklerde biz her zaman güneyin protestosu ile karşı karşıya kalıyoruz. Onlara rağmen biz bu başarıyı elde ediyoruz” dedi.

2018 yılında Kuzey Kıbrıs 1 milyon 200 bin turist ağırladı
Geçen sene Kuzey Kıbrıs’a 750 bin değil, 1 milyon 200 bin turist geldi. 750 bin turist sadece Türkiye’den gelen sayıdır. Baktığımızda Türkiye’den gelen sayı yeterli değildir. Bize daha fazla anavatan Türkiye’nin destek çıkması gerekir diye inanıyoruz.

Türkiye’den gelen turist sayısı yetersiz, tanıtım etkinlikleri programlandı
2016 yılı başında ben göreve geldiğimde bir araştırma yaptım, baktım gördüm ki Türkiye’den gelen sayı yetersiz. Hızlı bir şekilde sizler vasıtasıyla Türkiye’de Kuzey Kıbrısla ilgili bir araştırma yaptım. Orada hala daha Kıbrıs’ın para birimini, dilini, dinini bilmeyen vatandaşların olduğunu tespit ettim. Eğer bunu tespit eden ben isem, hiç kimseyi suçlamadan tespit eden kişi olarak, kendimi tanıtmak zorunda hissettim ve Türkiye’nin değişik illerinde Kuzey Kıbrıs’ı tanıtacak etkinlikler yapmaya başladık. Önümüzdeki aylarda etkinliklerimiz devam edecek. Haziran’da veya Temmuz ayında programlanmış etkinlikler var. Hükümet değişir, kim gelir gelmez bilemeyiz ama bütün programlar orada hazır, olması gereken işler bunlar. Böylelikle Türkiye’den gelen sayıyı da arttırma fırsatı yakalamış olacağız.

Kıbrıs’ı 82. il olarak görüp, uçuş fiyatlarının düşürülmesi, uçuş sayısının arttırılması lazım
Bir uğraş verdik. Uçak bilet fiyatlarında ciddi rakamlar var. Uçuş sayısının az olduğunu biliyoruz, ilave uçak girmesi ile ilgili atmış olduğumuz adım sonrasında Sn Cumhurbaşkanımızın talimatı sonrasında Anadolujet 5 Nisan itibariyle değişik noktalarda uçmaya başladı. Bunun elbette bir faydası oldu. Yeterli değil çünkü sadece uçtuğu noktalar gerek Adana, gerek Antalya, gerek İzmir, gerek Antep yeterli değil. Onun dışındaki noktalara da uçmamız lazım. Uçuş fiyatlarında alternatifler üretip, formüllerini bulmamız lazım. Biz iki kardeş ülke isek, kolaylaştırmak için elimizden geleni yapmalıyız. İç hatlar olarak uçulan tarife bizim buraya da uygulanabilir. Biz Sivas’a, Antep’e, Antalya’ya 81 ile nasıl uçuyorlarsa, bizi de 82. İl olarak görsünler, tarifeleri düşürsünler istiyoruz. Karşılıklı istişare ile olacak, biz çalışmalarımızı başlattık. Uğraş vermemiz gereken bir durum, çok daha hızlı bir şekilde çözülmesi gerekir.

Anavatan Türkiye’nin belirlediği kriterleri uyguluyor ve uygulattırıyoruz
Türkiye’den gelenlere teşvik yapılmıyor. Teşviğin ödenmesi ile ilgili anavatan Türkiye’nin temsilciliği tarafından yapmış olduğumuz çalışma neticesinde bir rakam ve şartları koyuyoruz. 70 euro veriyoruz. Anavatan Türkiye’nin belirlediği kriterler var biz onları uyguluyoruz, uygulattırıyoruz. Kriterler içerisinde Türkiye’den gelen turistlere de teşvik verebiliriz diye bir madde olursa bizim için sıkıntı yok. Direk uçuşların olmaması bizi etkiliyor.

Alternatif turizm modelleri Kıbrıs’ta
Deniz, kum, güneşin dışında, 10.000- 12.000 yıllık tarihi geçmişe ve kültürel mirasa ev sahipliği yapıyoruz. Tarihi, kültürel, doğal zenginliklerimiz çok farklı, sanat eserleri, doğası, coğrafyası ile ön planda olan Kıbrıs adası cennetten bir parça. Alternatif turizm modelleri içerisinde istediğiniz turizm modeline sahibiz. Bunları tanıtımlarla harekete geçirebiliriz. Bizim sığındığımız liman Türkiye’dir.

Yeni havalimanı ve pist bitince büyük gövdeli uçaklarla daha çok kişinin ülkemize gelmesini sağlayacağız
Havalimanının yenilenmesi ile ilgili alt yapı sıkıntılarımız vardı, şu anda onlar çözülüyor. Önümüzdeki aylar içerisinde en azından yeni havalimanının pisti bitiyor. En azından uçak sayısını ikiye katlamak için büyük gövdeli uçak getirme şansımız olacak. İkiye katlamak dediğimde uçaklar eğer 188 kişilik uçaklarsa pist bittiğinde büyük gövdeli uçaklar getirdiğimizde 340 kişilik uçaklar inmiş olacak. O zaman hem daha kişinin gelmesine hem de rakamın düşmesine vesile olacağız.

Ambargolar kalkmasa da Türkiye’den gelecek sayıyı arttırmamız lazım
Ambargoların kalkması ile ilgili yapılacak çalışmalar sadece bizim yapacağımız çalışmalar değil. Fakat bunun dışında uçak bilet fiyatları, acentaların yapmış oldukları charter anlaşmaları içerisindeki fiyatlar da zaten fixtir. Acentaların zarar görmemesi için o uçağı ordan doldurup, getirmesi gerekir. Birde buradan o teşviği alması gerekir. Elbette bizim bütün dünya ülkelerine ihtiyacımız var. Bütün dünya ülkelerinden ülkemize, adamıza gelmesini istediğimiz bir sayı var. Ama bunu yanında Türkiye’den de daha fazla sayının gelmesini istiyoruz. Bu sayı bizi üzüyor neden daha fazla olmasın?

Kuzey Kıbrıs’ın Eşekleri Ünlü
Kıbrıs eşekleri bütün fuarlarda konseptlerimizde var ve tanıtıyoruz. Bu  yabani eşeklerin yüzyıllardan beri Karpaz yöresinde yaşamlarını sürdürdükleri biliniyor. Kıbrıs eşeği ülkemiz için ‘‘tarihi-kültürel-turistik-ekolojik’’ öneme sahip vazgeçilmez varlıklar olarak anılmayı hak eden bir değere sahiptir.

Yunan Adaları’na gideceğinize Kıbrıs’a gelin
Neden Yunan adalarını tercih ediyorsunuz? Burada aynı dil, din ve para birimi olan, size ait olan bir adaya gelmiyorsunuz? Sizin olan adaya gelin.

“Kıbrısı görmeyen kalmasın”
Bir kişi Dünyayı gezdim ama Kuzey Kıbrıs’a gelmedim diyorsa, ben onu dünyayı gezmiş saymıyorum.Dünyayı gezmiş olmak istiyorsan Kıbrıs’a gelmiş olman gerekir. Kuzey Kıbrıs’ı bir marka olarak tanıtmak lazım. Kıbrıs, Akdeniz’in pırlantasıysa, bunu iyi tanıtmak lazım.