İstanbul “Tek Yürek” Buluşması Haliç Kongre Merkezi’nde Gerçekleştirildi

TÜRSAB 24. Dönem Başkan Adayı Davut Günaydın, Olağan Genel Kurul kapsamındaki Büyük Buluşması’nı 25 Kasım tarihinde, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirdi

TURİZMİN SESİ

Genel Kurul’a sayılı günler kala acentalar ve basın mensuplarıyla bir araya gelen Davut Günaydın acentalara manifestosunu bir kez daha anlattı ve sözler verdi.

Salih Kutluoğlu'nun açılış konuşmasıyla başlayan İstanbul Buluşması saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile devam etti ardından Davut Günaydın konuşmasını yapmak üzere kürsüye çıktı.

Küsmek ve Darılmak İçin Bahaneler Aramak Yerine, Sevmek ve Sevilmek İçin Çareler Arayın
Mevlana ne güzel söylemiş: “Küsmek ve darılmak için bahaneler aramak yerine, sevmek ve sevilmek için çareler arayın” diyerek sözlerine başladı. “Bu sektörün vefakar, cefakar, aynı zamanda kıymetli dostlarım ve meslektaşlarım hepiniz hoş geldiniz. Projelerimizi sizlere sunmak için buradayım. İyi ki sizlerden biriyim ve iyi ki kardeşinizim” dedi.

Genel Kurul’da Yeni Bir Sayfa Açacağız
24.Genel kurulumuz Türk turizminin lokomotifi, Türk turizminin yıldızı, turizm hedeflerini gerçekleştirmek için büyük bir fırsat olacak. Bu genel kurulda yeni bir sayfa açacağız, birbirimize daha çok sarılacağız, birbirimizin dertlerini daha çok dinleyeceğiz, TÜRSAB’a yakışır bir genel kurul olacak, artık küskünlükler bitsin.

Hiç Kimsenin Adamı Değilim
Hiç kimsenin devamı değilim, kimsenin adamı değilim, kimseden icazet almadım, sadece seyahat acentalarından icazet aldım.

Pusulam Sağlam, O Pusula Acentalardır

Acentalar nerede istiyorsa, ben orada olacağım. Dostlar Meclisi’nde projelerimizi anlatalım, dertlerimizi sıkıntılarımızı paylaşalım diye bir araya geldik. Çok mutluyum çok bahtiyarım. 4 ay önce sektörümüzün sıkıntılarını analiz ettik ve analizlere uygun stratejiler üretip, çözüm bulmak için seyahat acentalarına engel olan kurumlarla siyaset yapmak için konuştuk.

Her Türlü Risk Bizde
Uçak, ulaştırma, konaklatma, turisti getirme, ülkeyi tanıtma bütün herşey bizde, tüm sorumluluk bizde. Tüm riskler bizde.

Sıkıntılarımızı Dinleyen Yok
Yüksek sesle ve cesaretle sıkıntılarımızı dile getirmek için yola çıktık.

Artık TÜRSAB’ın Sektörde Ön Saflarda Olması Gerekiyor

İtibarı Acentalarla Maksimum Seviyeye Getirmemiz Gerekiyor

Bakanlıklarla ve bütün kurumlara duayenlerimizle gideceğiz. Bizi dinleyecekler buna inanıyorum. İtibar bizim için çok değerli. Daha sizden çok şey öğreneceğiz. Lobi faaliyetleri ile itibarımızı maksimum seviyeye çıkaracağız. Seçimi alınca Ankara’ya kamp kuracağız. İtibarımız üst seviyeye çıkıncaya kadar.

Kendi İşimizi, Kendi Araçlarımızla Yapacağız
Belediye güzergah belgesi ister, UKOME belge ister, sonra hedefi tutturun derler. Kendi işimizi, kendi araçlarımızla yapacağız, bu bizim kırmızı çizgimizdir, biz bu araç problemini çözeceğiz. Hastaneye gidip ambulans kullanmayayım diyebilir misiniz? İtibarlı bir TÜRSAB olarak çözeceğiz. Biz otorite ile bunu konuştuk, biz buna manifesto diyoruz.

Bir Dokun Bir Ah İşit
Rehberler bizim hiç kimsenin emeğinde gözümüz yok, ama biz istiyoruz ki sorunlarımızı çözelim.

Tur Rehberliği Problemini Çözeceğiz
Çince rehber yok, işin tuhafı bizim ülkemizde Türkçe rehber yok, mesleğini layıkıyla yapan rehberleri selamlıyoruz, ama kaçak rehberleri de görüyoruz ve not ediyoruz. Nadir dillerde yeni kurslar açacağız, en kısa sürede çözeceğiz.

Rehberlerle Empati Kuracağız

Türkçe rehberlik çıkacak. Rehberlik problemini kısa vadede çözeceğiz.

Havayolu Biletlerinde İnternet Üzerinden Satışları Eşitleyeceğiz
Haksız rekabetin en üst noktada olduğu durum havayolu biletleri. Üst bayi alt bayisinden daha ucuza bilet satamaz, etik değildir, haksız rekabetin tavan yapmış halidir. İnternet üzerinden satışları eşitleyeceğiz. Kampanyalardan bizde faydalanacağız.

Kaçak Faaliyet Sorununu Çözeceğiz
Bunun için söyleyecek kelime bulamıyorum. Almış başını gidiyor. Bunu delegeler, değişik kamu kurumları, ayşe teyzeler, üniversiteler yapıyor. Bizde çanak tutuyoruz. Birlikte TÜRSAB levhası olan araçları durdurup, ceza kesiyor. Bu denetimi yapacaksanız, Kumkapı Laleli’de satıyorlar, gidin denetleyin. Kaçak faaliyette bulunana ceza keseceğiz. TÜRSAB dostu diye bir uygulama başlatılmıştı. Acenta çanak tutuyorsa, TÜRSAB dostu olamaz. Kaçağı bir şekilde önleyeceğiz.

Taksi Esnafı Kaçağı Nasıl Engelleyebilmişse Biz De Engelleyeceğiz
Taksici esnafına gittik, kaçak taksi olaylarını nasıl minimize ettiniz diye sorduk. Şöföre ceza kesmişler, araca kesmişler, yetmemiş müşteriye de kesmişler. Bizde bunu yapacağız. STK adı altında gezi yapıyorsunuz yapın daha fazla yapın ama seyahat acentası kullanın diyeceğiz.

Caydırıcı Kurallar İle İlgili Yol Haritası Çizeceğiz

Sektöre disiplin şart, önce biz uyacağız, sektörel disiplini sağlayacağız, bunun için elimizden geleni yapacağız. Konuşulmayanları konuşup, bilinmeyenlere doğru gideceğiz.

Gelin Kuralları Revize Edelim

Hac ve umre kayıt sistemini adil hale getireceğiz. Diyanet hem otorite hem de rekabetçi olamaz. Yol haritamızı birlikte çiziyoruz.

Turizmi 12 Aya Yaymak İçin Teşvikleri Kışın Da Vermek Gerek
60’a 40 meselesini neden terse çevirmiyoruz. İç turizmle alakalı ciddi sıkıntılarımız var, bir ülkede turizmi geliştirmek istiyorsanız iç turizmi harekete geçireceksiniz. Turizmi 12 aya yayalım diyorlar. Onunda yolu var teşvikleri kışında verin.

Bizim Yeni Bir Kanuna İhtiyacımız Yok
Belge devrinin önünü açacağız. Zamanında yapılan yanlışları yeni mevzuatla çözeceğiz. Bizim yeni bir kanuna ihtiyacımız yok, bizim 1618 kanunumuz var, revize edelim günün şartlarına uyduralım. Acenta belgesinin 400 bin liraya çıkması için yeni mevzuat çıkarıldı.

Üyelerimizi Aydınlatacağız, Biz Acentaların Ayağına Gideceğiz

Artık hizmetin, Acentaların ayağına gitmesi gerekiyor. Biz önümüze bakacağız, biz yarınlara bakacağız. Biz emanetinize gözümüz gibi bakacağız, hiç kimsenin kuşkusu olmasın.

Vize Konusunda Sıkıntılar Çekiliyor, Teşvik Yok

Biz bu fuar teşviğini alacağız. Hem teşvik alacağız, hem de daha geniş etkin projeler yapacağız. Biz Türk turizmini en etkili fuarlarda tanıtıyoruz, fuar teşvikleri için elimizden ne geliyorsa yapacağız.

Yarım Dönem İstiyorum
Manifestomuz belli, sorunları çözeceğiz, yol haritamızı sizlerle paylaştık. Bu manifesto bizim sözümüzdür, bizim onurumuzdur. Bunları çözmek için 1 dönem istemiyorum, 2 dönem istemiyorum. Yarım dönemde bunları çözeceğim.

Meslek Elden Gidiyor
Acentalar kredilerini ödeyemiyor. Bütün başkan adaylarına sesleniyorum, acentalar için çıkın sizde bu sözü verin, acentaların önünü açacak projelerle gelin. Değişim devam ediyorsa acentaların lehine olsun. Kesinlikle çok çalışmamız gerekiyor, hep birlikte çalışacağız, herkes elini taşın altına koyacak.

TÜRSAB’ın Asıl Sahibi Acentalar, Siz Hesap Soracaksınız ki Yönetim Çalışsın, Herkese Eşit Mesafede Olacağız

Zamanı da israf etmememiz gerekiyor, yarım dönem dedik, hep beraber çalışacağız.

Trafik Sorununu Çözeceğiz
İstanbul içinde projelerimiz var, trafik almış başını gidiyor, biz kişi başı geliri nasıl arttıracağız, kruvaziyeri trafik varken nasıl getireceğiz. Limanla ilgili çalışmaları hızlandıracağız. Sarayburnu’ndaki Kruvaziyer Limanı’nın hemen önünden Gülhane Parkı’ndan geçen yolu turizm belgeli araçlara açacağız ki, turistler trafiğe takılmadan Tarihi yarımada’ya ulaşsın. Dünyayı takip etmemiz gerekiyor, alternatif turizmi geliştirmemiz gerekiyor.

Kongre Turizmini Tekrar Canlandıracağız
Kongre turizmi milyonlarca turistimiz vardı. Kongre turizminin önünün açılması için bütün paydaşların hep birlikte hareket etmesi gerekiyor.

Turizm Sektörünün Kaptanı TÜRSAB Olacak, Bütün Kurumlara Hep Birlikte Kabul Ettireceğiz

Küsmenin, darılmanın, oyunu yarıda bırakmanın anlamı yok, biz küsüp, darılamayız, mücadele ederiz, 2 Aralık’tan sonra bunu ispat edeceğiz.

Bütün Sorumluluk Bizde, Davul Bizim Boynumuzda, Tokmak Başkasının Elinde

Çeşitliliği arttırmamız gerekiyor. Alternatif turist bölgelerini açmamız gerekiyor. Bütün turisti tarihi yarım adaya hapsettik. Bizim artık yeni projeleri uygulamaya koymamız gerekiyor.

Hiç Bir şey İstemeden Olmuyor

Herkesin yüzü gülüyor, seyahat acentasının yüzü gülmüyor, beni seyahat acentası ilgilendiriyor. En kısa sürede çalışmalarımıza başlayıp, bunları çözmek için elimizden geleni yapacağız. İyi ki sizden biriyim...

Tansu Demir, Davut Günaydın’ı sahnede tebrik etti. Davut Günaydın tüm acentalarla kucaklaştı. Hep birlikte Genel Kurul’a diyerek acentalara veda etti.