TURİZMİN SESİ-HANDE KURT
1. Uluslararası İstanbul Trienali için tasarlanan ve 'yalnızlaşma yabancılaşma kimliksizleşme dilsizleşme' kavramlarını sorgulayan Şehrin Gizli Dili ve İstanbul'daki genç kuşağın kimlik arayışını ele alan Gençtopia S, M, L, XL isimli sergiler Sanat Limanı'nda ziyarete açıldı.
İstanbul'da sergilenecek yerel ve ulusal sergilerin mekan ihtiyacını karşılamak üzere İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tarafından İstanbul'a kazandırılan Sanat Limanı'nda sergi trafiği yoğun bir hızla devam ediyor. Sanat Limanı'nın yeni konukları Şehrin Gizli Dili ve Gençtopia S, M, L, XL isimli sergiler, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Genel Sekreteri Yılmaz Kurt ve Görsel Sanatlar Yönetmeni Beral Madra'nın ev sahipliğinde 2 Eylül Perşembe günü ziyarete açıldı.
19 Eylül Pazar gününe kadar görülebilecek sergilerin açılış konuşmalarından birini yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanı Numan Güzey , İstanbul'un kültür ve sanat şehri olduğunu belirterek İstanbul Büyük Şehir Belediyesi'nin her zaman İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı'nın yanında olduğunu ifade etti. Gençtopia S, M, L, XL'den Gül Çağın ve Arzu Arda Koşar, 1. Istanbul Trienali'nden küratörler Hülya Aktaş ve Ayşe Taşkent ile sanatçılar RAUF TUNCER, UFUK DUYGUN, TACİ KÜNTÜZ, İPEK ŞENEL, RECEP AKAR, İLHAMİ ATALAY, HİLAL KÜNTÜZ, FATMA YILDIZ, DAVUT ÖZGÜL, MELİKE DEMİRKAYNAK, İDİL SALİHA, EMEL ERKAN, KIVANÇ BAŞKAN, ÖZLEM GÜZELYURT, NİHAN OĞUZ, AKBARS, MERYEM & VİLDAN YABANİGÜL, EMEL NEKAY, SENA AKTAŞ, BİRSEN KAR, HÜSEYİN GENÇ, SERAP SÖNMEZ de katıldı.
Sanat Limanı'yla uygulamaya geçen kamusal sergi alanı modelinin Avrupa Kültür Başkentliği sürecinden İstanbul'a kalıcı iz bırakacak en önemli işlerden biri olduğuna dikkatleri çeken İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Genel Sekereteri Yılmaz Kurt kokteylde Bugün ziyarete açtığımız iki sergi, İstanbul gibi 12 milyon nüfuslu bir metropolde yaşamanın İstanbullular üzerindeki yansımalarını sanatın diliyle gözler önüne seriyor. Bir yanda yalnızlaşarak kaybolmayı bir diğer yandan ötekileşerek var olmayı yani İstanbul'un bizi içine alan gerçekliğini sunuyor. dedi.
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Görsel Sanatlar Yönetmeni Beral Madra ise Sanat Limanı'nın yeni konuk sergileri hakkında İstanbul 2010 sürecinde İstanbul'u yorumlayan sergiler çok önemli bir bellek oluşturacak; bu iki sergi de bu belleğe katkıda bulunan etkinlikler. Los Angeles'te yaşan, ama Türkiye ile bağlarını sürekli açık tutan iki sanatçımız Gül Çağın ve Arzu Arda Koşar, gençlerle İstanbul'un nasıl olmasını isterdiniz üstüne yaptıkları çalışmaların sonuçlarını sergiliyorlar. 1. İstanbul Trienali, bir sanatçı girişimi olan Bağımsız Sanat Derneği'nin örgütlü ve sürdürülebilir bir üretim sürecini başlatmasıdır. Bu sergide resim, yerleştirme, fotoğraf ve videolarda İstanbul'a ilişkin farklı gerçeklere göndermeler ve yorumlar izlenecek.dedi.
Farklı kültür alaşımlarının ve çatışmalarının yaşandığı İstanbul'da, bir ayrılış gerekçesi ve buluşma vesilesi olarak, 'yalnızlaşma yabancılaşma kimliksizleşme dilsizleşme' kavramlarının etrafında üretilmiş eserlerden oluşan Şehrin Gizli Dili isimli sergide resim, fotoğraf, düzenleme, heykel, video türlerinde yapıtlar sergileniyor.
Küratörlüğünü Hülya Yazıcı Aktaş'ın yaptığı ve 1.Uluslararası İstanbul Trienali için taşınabilir bir sergi olarak tasarlan Şehrin Gizli Dili sergisinde, Hülya Yazıcı Aktaş, Rauf Tuncer, Ayşe D. Taşkent, Ufuk Duygun, Taci Küntüz, İpek Şenel, Recep Akar, İlhami Atalay, Hilal Küntüz, Fatma Yıldız, Davut Özgül, Melike Demirkaynak, İdil Saliha, Emel Erkan, Kıvanç Başkan, Özlem Güzelyurt, Nihan Oğuz, Akbars, Meryem & Vildan Yabanigül, Emel Nekay, Sena Aktaş, Birsen Kar, Hüseyin Genç ve Serap Sönmez'in eserleri yer alıyor.
Gül Cağın ve Arzu Arda Koşar tarafından 'Coming of Age/ Kendini Bulma' projesinin son ayağı olan Gençtopia: S, M, L, XL sergisi, İstanbul'daki genç kuşağın kimlik arayışını konu alıyor.İstanbul'un Küçük Armutlu semtinden bir grup gençle başlattıkları diyalog sonucunda oluşan, 2009'da sokak yerleştirmeleri ve grafiti çalışmalarıyla başlayıp, 2010'da interaktif kolaj çalışmalarıyla devam eden projenin son ayağı olan Genctopia: S, M, L, XL sergisinde sanatçılar geliştirdikleri zihinsel haritalarla 'ötekileştirme aynılaştırma' proseslerini inceleyerek İstanbul gençlerinin daha önceden var olan 'ötekileştirme' sınırlarını asmak için geliştirdikleri kişisel ve sosyal formları, mixed media fotoğraf, video ve enstalasyon çalışmalarıyla kaydediyorlar. Kader Denizi ve Japonya'ya Avrupa Bakışı Sergilerini Görmek için Son Gün 29 Ağustos Mehmet Günyeli ve Bejan Matur'un Kader Denizi başlığı altında sunduğu, fotoğraf, video ve şiirden oluşan sergi, günümüz dünyasının en ağır dramlarından olan mültecilik konusunu işliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.