• BIST 9903.93
  • Turizmin Sesi Dergimizin Temmuz 2024 65'nci Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin Haziran 2024 64'nci Sayısı Yayında

Mauritius Türkiye’den Vizesiz ve Türk Lirası Turlarla Ziyaretçilerini Bekliyor

Unesco Dünya Miras Listesi’nde yer alan Mauritius Adası Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan ve heyeti Turizm ve Medya Camiasıyla İstanbul’da bir araya geldi

TURİZMİN SESİ

Mauritius Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan’ın Çırağan Palace Kempinski’de verdiği özel davet ile dünyanın en iyi balayı adası seçilen Mauritius'u Türk kamuoyuna tanıttı. Unesco Dünya Miras Listesi’nde yer alan Hint Okyanusu’nun egzotik adası Mauritius’un Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan ve heyeti, dünya turizminin gözdesi haline gelen Mauritius Adası’nı tanıtmak ve turizm alanında işbirliğini artırmak amacıyla Türkiye’ye geldi.

Türkiye ziyareti çerçevesinde 3 Eylül 2019 Salı akşamı Çırağan Palace Kempinski’de tüm organizasyonu Inventum Global’in yaptığı özel gecede Mauritius Adası Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan ve heyeti, turizm sektörü temsilcileri, iş ve cemiyet dünyasının önde gelen isimleri ve Türk medyasından davetlilerle bir araya geldi.

Mauritius Tanıtım Gecesi’nde berrak, turkuaz rengi suları, bembeyaz kumları, yemyeşil dağları ve tropikal iklimiyle Dünyanın en iyi balayı adası seçilen Mauritius’un turistik ve doğal güzellikleri tanıtıldı.

Mauritius Adası Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan sözlerine başlarken, “Burada olmaktan ötürü çok mutluyum. Bu ülkenin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün çok büyük hayranıyım. İki gündür buradayız. İnsanlarla temaslarda bulundum. Mustafa Kemal Atatürk’ün tesirinin büyük ve canlı olduğunu fark ettim. Onun bir sözü beni çok etkiledi: “Bugünün insanı mı olacaksın, yarının insanı mı olacaksın?” Bu akşam buradayız çünkü geleceğin insanı olmak istiyoruz. Bu akşam gördüm ki benim ülkemin ismini doğru söyleyemeyenlerle karşılaştım. İsmi doğru söyleyemezseniz de buyurun gelin orada öğrenirsiniz.

Bu ziyaret Türk Hava Yolları olmasa gerçekleşemezdi

Burada Başkan Yardımcısı Fatih Bey aramızda, sizlerin huzurunda teşekkür ediyorum. Buraya gelmeden önce Türkiye hakkında çok şey duymuştum. Buraya geldik duyduklarımızın önüne gördüklerimiz geçti. Başardıklarınızı ve başarılarınızı görmek bizi çok etkiledi. Türkiye çok büyük bir güç Afrika ülkeleri ile ilişki kurma konusunda oldukça istekli. Uluslararası camia ile ilişki kurma konusunda istekli. Bugün aramızda THY’nin Mauritius’tan iki kabin arkadaşımız var. Karşılıklı ilişkilerimiz içinde gayet olumlu bir şey. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a Afrika’da ziyarette bulundum, bende Afrika Birliği Üyesi bir ülkenin Turizm Bakanıyım. Afrika’da etkisi ve tesirini hissediyoruz, bunda THY’nin etkisi büyük” dedi.

Biz bir adayız, Türkiye ise Medeniyetlerin buluşma noktası
Çok derin bir tarihe sahipsiniz. Bizde Süveyş Kanalı açılmadan önce ticaret rotası üzerinde bulunuyorduk. Mauritius nüfusu Afrika, Asya, Çin ve Avrupa’dan gelenlerden oluşuyor. Çok çeşitli din ve kültürler adada yaşayabiliyor. Biz Uluslararası işbirliği yüksek bir ülkeyiz. Bir ada olarak herkesle işbirliği şansına sahip değiliz. Ama burada Türkiye ile işbirliği yapmak için bulunuyoruz.

Türk Hava Yolları Mauritius’a Uçuyor
Son 3 yıldır THY İstanbul’dan Mauritius’a uçuyor. Bilmiyorum bu kararı almalarındaki neden Mustafa Kemal Atatürk’ün “İstikbal Göklerdedir” sözünün etkisi var mıdır? Turizmin barışa katkısının olduğuna inanıyoruz. İnsanların birbirini tanımasını, anlaşmasını, insanların turizmle, seyahatler ederek dostluklar kuracağına inanıyoruz. Bugün Dünya’ya baktığımızda çok farklı ihtilaflar, savaşlar var. Turizm için en önemli şey barış ve karşılıklı anlayıştır.

Sizlere Mauritius’a davet ediyoruz
Bu akşam burada olmamın sebebi size Mauritius’u anlatmak ve sizleri davet etmek. Biz yıllar içinde multi kültürel yapımızla tüm dinlerin bayramlarını kutluyoruz. Hindu, Müslümanların bayramları, Çin yeni yılı gibi özel günleri saygı ile kutluyoruz.

Maldivler’e gittiğinizde sadece otelde kalabilirsiniz ama Mauritius’a geldiğinizde bir ülkeyi keşfedersiniz
Türkiye’de gördük ki Türk Pazarı balayı tatilleri için Maldivleri tercih ediyor. Ama Maldivler’e gittiğinizde sadece otelde kalabilirsiniz. Ama Mauritius’a geldiğinizde bir ülkeyi keşfedersiniz. Muritius’a gelmenizi istiyoruz. Mauritus’taki insanlar güleryüzlü olarak tanınırlar. Bizim insanlarımız konuşmayı, tanışmayı severler. Mauritius’a geldiğinizde muhakkak arkadaş edinirsiniz. Sonrada ziyarete gelirsiniz. Kendinizi evinizde hissedeceğinizin garantisini verebiliriz.

Türkiye’den daha fazla misafir ağırlayacağımızı umuyorum
İstanbul’da tur operatörleri ve Türk Havayolları’ndan Bilal Ekşi ile toplantılar yaptık. THY ile işbirliğimizi geliştirerek büyüteceğiz. Türkiye çok zengin bir kültüre sahip, çok güzel yemekleriniz var. Biz bunlarla yarışamasak da bugün burada 2 chefimiz var, onların hazırladığı Mauritius yemeklerini tadacağız. Yemekleri müzik eşliğinde, İstanbul Boğazı’nın güzelliğinde tadacağız. Mauritius çok güvenli bir ada. THY’nin uçuşu ile sizlerin de yardımıyla görünürlüğümüzü ve bilinirliliğimizi arttırdıkça Türkiye’den daha fazla misafir ağırlayacağımızı umuyorum.

Mauritius’u tanıyın
Mauritius Hint Okyanusu’nun en iyi destinasyonu, özgür ve demokratik bir ülke. Mauritius’a tek gelebilirsiniz, ailenizle gelebilirsiniz. Mauritius’a nasıl gelirseniz gelin, birçok aktivite sunuyoruz, mutlu olacaksınız.

mauritius-turizm-bakani-mr.-anil-gayan-006.jpgTürkiye’den çok az turist alıyoruz
Geçen sene Türkiye’den 2.000 kişi ağırladık. Bu sene 4.000 kişi civarında turist bekliyoruz. Mauritius’ta 1,4 milyon turist ağırlıyoruz. Gayrisafi milli hasılatımızın %10’unu turizm gelirleri oluşturuyor. Ülkemize en çok Fransız, İngiliz ve Almanlar ziyarette bulunuyor.

Mauritius’a Vizesiz Giriş
Türkiye ile işbirliğinde çok istekliyiz. Tur operatörleri ile görüşmeler yaptık. Mauritius’a yapacağı turlar Türk Lirası olarak hesaplanacak ve vize almayacağız.

Mauritius “En iyi balayı ve dalış” Destinasyonu
Golf oynamak isteyenler için tam bir cennet olan ada dalış sporu için de muhteşem bir deniz altına sahiptir. Beyaz kumsalı, palmiye ağaçları, turkuaz denizi ve mercan adalarıyla tam bir tatil cenneti olan ada son 3 yıldır üst üste “en iyi balayı ve dalış” destinasyonu seçildi.

Mauritius’te Görülmeye Değer Yerler
Her çeşit deniz sporunun yapılabildiği sahillerinin dışında “Yedi Renkli Toprakları”, dünyada nadir olan nefes kesen doğa harikası denizaltı şelalesi “Chamarel Şelalesi” yemyeşil uzanan “Şeker Kamışı Tarlaları”, başkent Port Louis’de görülmeye değer yerler arasındadır.

Mauritius Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan İstanbul Boğazı'na karşı çoştu

mauritius-turizm-bakani-mr.-anil-gayan-008.jpgMauritius Turizm Bakanı Mr. Anıl Gayan basın toplantısı sonrasında Çırağan Palace Kempinski Hotel sahil kısmında kurulan özel alanda müzik eşliğinde manzaranın keyfine varark hem eğlendi hem de çok özel lezzetleri tatma fırsatı buldu.