• BIST 9903.93
  • Turizmin Sesi Dergimizin Temmuz 2024 65'nci Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin Haziran 2024 64'nci Sayısı Yayında

Antalya Havalimanı, 2018 yılının Ağustos ayında 4.92 milyon yolcuyu ağırladı

Fraport, 20 yılda toplam 2.5 milyon uçağın inip kalktığı Antalya Havalimanını 380 milyon yolcu kullandı

TURİZMİN SESİ

Fraport AG Kıdemli Başkan Yardımcısı Holger Schaefers; “Fraport operasyonunu üç kelime ile anlatacak olsam, “kişiselleştirilmiş, verimli ve hızlı” olarak tanımlayabilirim” dedi.

turofed-yonetim-kurulu-baskani-osman-ayik-sabiha-gokcen-havalimani-ceosu-ersel-goral-sun-express-ceosu-jens-bischof-fraport-ag-kidemli-baskan-yardimcisi-holger-schaefers.jpg

Mevsimsellik bizim için önemli
Gelecekteki büyüme hedeflerine bakınca mevsimselliğin önemi ortaya çıkıyor. Havalimanı olarak da farklı bir boyutu var. Kış döneminde de yolcuların rahatının sağlanması önemli. Antalya markasını güçlendirmek için kış trafiğini bilinen ve güçlü bir markaya dönüştürmeliyiz. 2018 yılının son günlerinde Antalya için çalışmalarımıza başladık. Uçuş bağlantılarımız da çok yüksek. Tanınmış bir fotoğrafçı ve dergi röportajları ile çalışma bir çıkış noktası olabilir. Bütün farklı bileşenleri bir arada kullanmalıyız. Sunum ve ziyaretlerde tanıtıma önem verip, kullanmalıyız. İki kısa video ile farkındalık yaratabiliriz. Önümüzdeki 20 yılı da başarıyla tamamlamayı umuyoruz.

turofed-yonetim-kurulu-baskani-osman-ayik-sabiha-gokcen-havalimani-ceosu-ersel-goral-sun-express-ceosu-jens-bischof-fraport-ag-kidemli-baskan-yardimcisi-holger-schaefers-001.jpg

Sun Express CEO’su Jens Bischof; “Biz kendimizi Türkiye’de önemli bir paydaş olarak görüyoruz. Ülke, insanlar ve enerji, pazarların canlılığı, taze zihinler beni çok heyecanlandırıyor. Bu ülkede çalışmak bize gurur veriyor. Çok güzel bir başarılı havacılık hikayesi dinledik. Bu birleşme başardıklarımız ve bu zaman içinde nasıl başarılara imza atabileceğimizi gördük. Fraport başarısı Sun Express olarak bizim için çok başarılı bir yolculuk oldu. Çok küçük sayıda insan bu hizmetlerden faydalanıyordu. Şimdi daha fazla sayıda insana hizmet veriyoruz. Tabi ki farklılıklar var ama artık hemen hemen herkes uçabiliyor ve havacılık hizmetlerinden faydalanabiliyor” dedi.

Antalya’ya 32 milyon insanı getirdik
Ekonomik ve sosyal büyüme ile ilgili 2019 yılında hızlı bir yıl yaşadık, 32 milyon insanı Antalya’ya getirdik. Sadece ülkenin değil, destinasyonun cazibesini de ortaya koyuyor. Antalya cazip bir destinasyon. Belirsizliklerin azalması önemli. Yolcular buralara gelirken düş kırıklığına uğramak istemiyorlar. Biz de büyük bir sorumluluk üstleniyoruz. Müşteri kimseye ait değil, kendine ait. Biz müşteriye hizmet edebildiğimiz için gurur duyuyoruz. Yapboz parçaları başarılı bir şekilde bir araya getirerek müşterilere keyifli bir seyahat sunmayı hedefliyoruz.

Yatırımlarımız devam edecek
Fraport yatırımlarını uzun dönemde kurguluyor ve yatırımlarına devam edecek. Bizim bir sonraki yatırımımız Antalya’daki hangarı büyütmek. Havalimanlarındaki Türk-Alman birlikteliği beni gururlandırıyor. Cazip destinasyonlarda birlikte çalışmaktan mutluluk duyacağım.

turofed-yonetim-kurulu-baskani-osman-ayik-sabiha-gokcen-havalimani-ceosu-ersel-goral-sun-express-ceosu-jens-bischof-fraport-ag-kidemli-baskan-yardimcisi-holger-schaefers-002.jpg

TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık; “Yaptığımız iş turizm, birçok bileşenin bir araya gelerek yarattığı işe turizm diyoruz. Misafirlerimiz bir çok zamanı tesislerde geçiriyor. Ama havalimanında başlayıp, otele gelen misafirlerimizin mutlu bir tatil geçirip, ülkelerine dönmesini sağlıyoruz. Topyekün başarıdan bahsedebilmek için tüm bileşenlerin kendi özelinde başarı hikayesi olması lazım” dedi.

Küreselleşme her şeyi değiştirdi Dünyamızı, bizi ve alışkanlıklarımızı değiştirdi. Birçok alanda olumlu, birçok alanda da olumsuz katkıları oldu. Dünya küçülmeye başladı, insanlar daha çok seyahat etmeye başladı. İnsanlar çok kolay seyahat eder hale geldiler, bilgi transferi çok hızlı yayılmaya başladı, insanların sürekli yer değiştirme istekleri ortaya çıktı. Türkiye dünyadaki en önemli destinasyonlardan bir tanesi oldu.

41 milyon misafir ağırladık
2019 yılında 50 milyon ağırlayacağımızı düşünüyorum. İnsanların toplam seyahatine bakınca %57’den fazlası uçakla seyahat ediyor. Gelecek yıllarda 1.8 milyar insan seyahat etmeye başlayacak. Türkiye bu gelişim içerisinde parlayan yıldızlardan biri oldu. Son 30-40 yıl içinde büyüme trendi içinde yer aldı.

Ürün geliştirme konusunda çok iyi yerlere geldik
2016 yılı sıkıntılı bir yıldı. Ama biz 2017 yılından itibaren dönüş yaparak ne kadar güçlü bir ülke olduğumuzu gösterdik. Önümüzdeki dönemde özellikle Antalya’ya gelen misafir %99 paket programla geliyor. Bireysel seyahatlerin önü açıldı.

Thomas Cook’un iflasıyla iş modellerinin hepsi değişecek
Yeni model yaratmaya itecek. Değişim modellerimiz artacak, işi başka kulvara taşımak zorunda kalacağız. Her şey dahil bile yeni baştan tasarlanması gereken bir ürün haline gelebilir. Geleceğin dizaynını birikimlerimizle yapabiliriz.

2023 Bakanlık Master Planı bizim için yol haritasıdır
Tanıtımda farklı yöntem belirleyeceğiz, ulaştırmayı destekleyeceğiz. Model önemli, Türkiye özel havayolu şirketlerine sahip. Birçok özel havayolu şirketimiz var ve ellerinde filoları var. Tur operatörlerimiz var ve trendleri çok hızlı takip ediyorlar.

İnsan kaynağımız var
İnsanları eğiterek sektöre kazandırma şansımız var. Ürün çeşitliliği bizim için son derece önemli. Kültürel ve doğal değerlerimizi ürün haline getirdiğimiz zaman Türkiye vazgeçilmez hale gelecektir.

Doğru fiyatlandırma yöntemiyle rekabetçiliği sürdüreceğiz
Bizim için sürdürülebilirlik çok önemli. Üç şey çok önemli: Varolan kültürel değerlerimiz, toplumla özdeşleştirme ve kabul edip, benimsenmesi lazım, turizm yaşam tarzı olarak kabul edilmeli ve son olarak ekonomik değer yaratmak lazım. Bizim gelecekte bunların üzerinde durmamız lazım. 75 milyon misafir, 65 milyon gelir hedefimizi gerçekleştirmek için tüm bileşenlerle hep birlikte bu hedeflere yürüyeceğimize inanıyorum.

turofed-yonetim-kurulu-baskani-osman-ayik-sabiha-gokcen-havalimani-ceosu-ersel-goral-sun-express-ceosu-jens-bischof-fraport-ag-kidemli-baskan-yardimcisi-holger-schaefers-003.jpgSabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Ersel Göral; “4.2 milyar insan havayolu ile seyahat etti. %5’lik bir artışla bu büyüme doğu eksenli artacak. %36 Asya Pasifik, %30 Amerika, %26 Avrupa ve %25 Ortadoğu’da artış olacak” dedi.

Türkiye 16’ıncı sırada
Endonezya, Çin, Hindistan ve Tayland önümüzdeki 10 yılda en çok havayolu ile seyahat eden ülkeler arasında olacaklar. Türkiye 16’ıncı sırada. Türkiye en geç 10 yıl içinde ilk 10’a girecek diye düşünüyoruz.

Türkiye’de 165 uçak varken 560’ın üzerine çıktı
Liberalleşme ile hem havayolları hem kamu ve özel sektör işletmeciliği serbestliğe kavuştuk ve daha fazla insana ulaşma şansımız oldu. THY son 10 yılda genişletti ve Pegasus 2008 yılında 4 milyon yolcuya hizmet verirken 9 kat büyüdü. 2008 yılında Türkiye’de 165 uçak varken 560’ın üzerine çıktı. Bu gelişimde esas pay havayollarının.

210 milyon yolcuya hizmet verdik
Bu yıl hedefimiz 45 milyon turist. 2023 yılında 75 milyon turist, 65 milyon dolar gelir beklentimiz var.

2021 yılında kapasiteyi 65 milyona çıkaracağız
Ülkemizdeki özelleştirmenin özellikle havacılık sektöründe sürdürülebilir hayat geçirdiğini görüyoruz. Sabiha Gökçen Havalimanı İstanbul’un ikinci büyük havalimanı. İkinci pist inşaatımız devam ediyor. İkinci terminal inşaatımıza başlayacağız. 2021 yılında 41 milyon kapasiteyi, 65 milyon kapasiteye çıkaracağız.